דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק עצמי בעת חיפוש עבודה 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 3999 פעמים ]

תקופת חיפוש עבודה הינו תהליך של שיווק עצמי, ולכן כדאי להיות מודעים לדרכים לשיווק עצמי נכון, בעת חיפוש עבודה.

תהליך חיפוש עבודה, הינו תהליך של שיווק עצמי לכל אורכו. משלב כתיבת קורות החיים, מחפש העבודה משווק עצמו למקומות עבודה רלוונטיים. קורות החיים הינם כרטיס ביקור שמציג מחפש העבודה כאשר הוא פונה למקומות עבודה רלוונטיים לו. מקומות העבודה יזמינו לראיון את מי שמתאים להם מבחינה מקצועית, אך לעיתים יהיה מקום להתגמשות מצד מקומות העבודה, כאשר קורות החיים יתנו תחושה שיש לעובד פוטנציאל ושיוכל לתרום לארגון, גם אם מבחינה מקצועית, אינו עונה על הדרישות במדוייק. במידה ומחפש העבודה, אינו מאמין בעצמו (הערכה העצמית שלו נמוכה), עובדה זו תורגש גם בעת קריאת קורות החיים של מחפש עבודה זה, וההזדמנויות שיקבל יהיו מעטות, ביחס למה שיכול היה לקבל במידה והאמין בעצמו יותר. על אף הפורמטים המקובלים שישנם לכתיבת קורות חיים, החוקים היבשים בעת כתיבת קורות חיים הם מעטים ופשוטים, ונועדו רק כדי להקל על הבנת הנקרא. החוקים:

• כתיבת פרטים אישיים. (שם, מספר טלפון, וכו')

• כתיבת מקומות עבודה קודמים (שם כל חברה וחברה יהיה מודגש)

• משך זמן עבודה בכל מקום (מודגש)

• תפקיד במקום העבודה (מודגש) תיאור הנסיון שרכשת בכל מקום עבודה- בשפה מובנת ובאותיות לא מודגשות.

כדאי להשתמש במילים חיוביות, ובהקשר נכון ומיקצועי לתחום העבודה הרלוונטי. יש לרשום ניסיון רלוונטי חשוב ככל הניתן.

כדי להבין את חשיבות המבנה הברור והפשוט (אך המשווק) של קורות החיים יש להבין את תהליכי הסינון שלרוב עוברים קורות חיים בדרכם למעסיקים: הקוראים הראשונים של קורות חיים יהיו חברות השמה, או אנשי משאבי אנוש/גיוס בתוך החברה. אנשים אלה קוראים עשרות אם לא מאות קורות חיים ביום, ולכן חשיבות הדגשת נקודות חשובות בקורות החיים, והצמדות לעיקר ולחיובי הינה גדולה.

צורתם החיצונית של קורות החיים חשובה ביותר, כמו כן תיקון טעויות כתיב, ושימוש שפה עיברית נכונה.

דברים אלו קובעים רושם ראשוני בעת קריאת קורות החיים, ובהחלט משמשים כאמצעי סינון. מומלץ לשנות קורות חיים במידה ולא קיבלו תגובה כלשהי, ולשלוח שוב. ולעשות זאת שוב ושוב במקרה הצורך.

שיווק עצמי בראיונות-

נהוג לתת טיפים מאוד ברורים כיצד כדאי להתנהג בראיונות- מה ללבוש? מה לומר ומה לא לומר? ובכן, לי אין טיפים כאלו, לפחות לא טיפים שיכולים להתאים לכולם. ישנם טיפים שהם אכן יכולים להתאים לכל אחד, אבל גם הם אינם יכולים להיות נכונים ב100%, כי לעולם אין לך מושג את מי תפגוש, מה מצב הרוח שלו הבוקר, ואם הוא חושב שצבע השיער שלך מתאים לחברה שלו...... אז מה הפתרון? להיות הכי טבעי שניתן. קל להגיד, קשה לעשות. ראיונות עבודה יהיו קלים יותר למי שמרגיש נוח בתוך עורו. הסיבה לכך היא, שלא משנה מה תעשו, לעולם לא תהיו מושלמים, אין דבר כזה. אז עדיף פשוט להיות ופשוט לעשות, ולדעת שעשיתם הכי טוב שיכולתם. מי שרוצה אותכם כפי שאתם יזכה, מי שלא רוצה אותכם כי צבע החולצה שלכם לא לטעמו, הפסיד אותכם.

צעד ראשון לשיווק טוב- בכל פעם שאתם מקבלים תשובה שלילית (או לא מקבלים תשובה בכלל), לדעת שמי שויתר עליכם, הפסיד אותכם. ושיש אי שם מישהו חכם מספיק כדי לא לתת לכם לברוח לשום מקום. מי שיצליח לעמוד במשימה זו, כבר עשה את רוב העבודה בשיווק העצמי שלו.

מאמנת אישית לשיווק עצמי
בין השאר עובדת גם עם מחפשי עבודה על שיווק עצמי נכון, ופיתוח הערכה עצמית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב